خريدمدركليسانس و كارشناسي

خريد مدرك ليسانس كارشناسي با استعلام و ريز نمرات قانوني

خريد مدرك ليسانس يا مدرك كارشناسي، در اصل گواهي پايان تحصيلات دوره ي چهارساله ي كارشناسي است و به كساني اعطاء مي شود كه پس از گذراندن دوره ي آموزشي مربوطه، در رشته اي از رشته هاي موجود در چارت آموزشي وزارت علوم و تحقيقات و فنّاوري يا وزارت بهداشت، يا ساير نهاد هايي كه دانشگاه هايي براي تربيت نيروي اختصاصي دارند، در آزمون هاي مهارت سنجي  و امتحانات سازمان و دانشگاه محل تحصيل، نمرات قابل قبولي را طي نموده يا رتبه ي خاصي ار احراز نموده باشند.

اين مدرك براي دارنده ي آن مزايا قابل توجهي دارد. ازجمله، آمادگي علمي و فنّي وي را براي ورود به بازار كار يا استخدام در دستگاه خاص گواهي مي نمايد.

هر دانشجوي دوره ي كارشناسي، پس از پايان تحصيلات، مدرك ليسانس رشته ي تحصيلي خود را دريافت مي كند. امروزه با افزايش شمار دانشجويان و متقاضيان ادامه ي تحصيل در سطح دانشگاهي و نيز افزايش نصاب پذيرش دانشگاه هاي دولتي و غير دولتي، خيل از عظيمي از افراد را در جامعه مشاهده مي كنيم كه پس از فارغ التحصيلي در مقطع ليسانس، با ورود به اجتماع و حضور در متن واقعيتهاي آن متوجّه شده اند كه مدرك دريافتي آن ها، چندان هم از اهميت خاصي در اجتماع برخوردار نيست و به وفور در اطراف آنان افرادي مشاهده مي شوند كه داراي مدرك ليسانس و البته همانند آنان فاقد موقعيت شغلي و اجتماعي مناسب هستند.

اين مسائل سبب شده كه دريافت خريد مدرك ليسانس هم ضرورت يابد و هم البته از رغبت جوانان به دريافت آن كاسته شود. در چنين فضايي حتماً آسيب هاي حاشيه اي نيز ول مسئله ي اصلي پديدار خواهد شد. اين نوشتار نيز در باب يكي از عمده ترين اين حاشيه ها، با عنوان فروش و خريد مدرك تحصيلي كارشناسي يا ليسانس است.

خريد مدرك كارشناسي

همچنين بخوانيد : گرايش هاي رشته تربيت بدني، شرايط ورود و بازاركار

خريد‌مدرك‌ليسانس از آن جا كه از جمله ي اولين مدارك تحصيلي است كه فرد براي دريافت آن ناگزير از گذراندن دوره هاي آموزشي تخصصي است، البته اهميت ويژه دارد و مي بايست هم در فضاي آموزشي آن غور و توجه ويژه صرف نمود و هم در باب دوره ي پس از فارغ التحصيلي آن، نقشه ي راه مشخّص و مفيدي ارائه كرد. چراكه در هر دو مرحله اگر چنين نگاه حساسي در مباني كار وجود نداشته باشد، كيفيت آموزش و از سوي ديگر اهميت و ارزش مدرك دريافتي به مراتب پايين خواهد آمد. اين قضيه نيز خود اسباب بروز مشكلات فراوان در متن و حاشيه ي وضعيت فرهنگي و علمي جامعه خواهد بود.

مدارك جعلي و بي اعتبار

بازار مدارك جعلي در دوسوي آن، يعني هم در زمينه ي تقاضا و هم در زمينه ي عرضه، به خدّي گسترده و بزرگ شده كه بيشتر حوزه هاي آموزشي نفوذ نموده و به راستي به مشكل عمده اي در راه يكپارچه سازي نظام آموزشي بدل شده است. طبيعتاً دوره ي آموزشي كارشناسي نيز از اين ويروس سريع التكثير و مؤثر در امان نمانده و دلالان مدارك جعلي تحصيليف به طرق مختلف، اقدام به تهيه و فروش مداركي ليسانس براي متقاضيان مي نمايند.

مبرهن است كه در زمينه ي فروش!!! هميشه اولويت با خواست مشتري!!! است. يعني تاهنگامي كه براي يك كالا مشتري وجود نداشته باشد، عرضه ي آن توجيه منطقي و اقتصادي نخواهد داشت. لذا مقتضي است كه دلايل وجود مشترياني در جامعه ي كنوني خودمان را براي مدارك جعلي و خصوصاً مدرك ليسانس، بررسي كنيم.

ذيلاً به نمونه ي بارزي كه در گفتگو با يكي از خبر گزاري ها از دلايلش براي خريد يك مدرك تحصيلي جعلي سخن گفته، اشاره مي شود؛

اين شخص در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادي خبرگزاري آنا با تاكيد بر اينكه زمان كافي براي تحصيل ندارم، گفت: متاسفانه به علت مشغله كاري فرصتي براي ادامه تحصيل ندارم، اما از طرفي بايد براي حفظ سمت فعلي‌ام پايه مدرك دانشگاهي را ارتقا دهم و اين امر يكي از پيش‌شرط هاي ادامه اشتغال من از سوي كارفرما اعلام شده است.

وي افزود: براي جعل مدرك از طريق دوستان با چند جاعل آشنا شدم، اما از آنجا كه مبالغ درخواستي با بودجه من همخواني نداشت، فعلا موفق به دريافت مدرك مورد نياز خود نشده‌ام.

وي ادامه داد: اغلب افراد جعل‌كننده مدرك ليسانس در زمان توافق قيمت عنوان مي‌كنند كه هزينه كسب مدرك از طريق جعل بسيار پايين‌تر از مجموع هزينه‌هاي 4 ساله تحصيل در مقطع ليسانس و يا هزينه‌هاي 2 سال تحصيل در مقطع فوق‌ليسانس است.

به گفته وي، به علت بالا بودن ميزان مراجعه‌كننده و متقاضي دريافت مدارك جعلي، افراد حاضر به كم كردن مبلغ درخواستي خود نيستند، چرا كه به گفته خودشان هيچ گاه بيكار نخواهند بود و درصورت از دست دادن يك پروژه، موردي بهتر ظرف چند روز ديگر نصيبشان مي‌شود.

 

در نمونه اي ديگر؛ يكي ديگر از خريداران مدرك جعلي ليسانس دانشگاه درباره قيمت‌هاي مدارك به خبرنگار آنا گفت: قيمت مدارك جعلي بر اساس مقطع درخواستي و ميزان ضريب اطمينان آنها متفاوت است، به طوري كه قيمت مدرك ليسانس بدون استعلام حدود 500 تا 600 هزار تومان است.

وي با بيان اينكه نوع رشته تاثيري بر قيمت مدرك ندارد، افزود: براي خريد مدرك ليسانس هر رشته‌اي با دريافت استعلام، مبلغي در حدود 5 ميليون تومان و براي مدرك فوق‌ليسانس با استعلام حدود 8 تا 10 ميليون تومان هزينه دريافت مي‌شود.

وي در پاسخ به اين پرسش كه چگونه مي‌توان به عدم تشخيص جعلي بودن مدارك در صورت استعلام اطمينان كرد، گفت: براي اطمينان از عدم لو رفتن جعلي بودن مدرك، نيمي از هزينه در ابتدا و باقي پس از دريافت استعلام و ارايه مدرك ليسانس به سازمان درخواست كننده دريافت مي‌شود.

يك مورد خاص

در موارد خاص نيز، تصويب يك آيين نامه ي درون سازماني، سبب مي شود تا اشتياق به داشتن مدارك فاقد اعتبار يا مداركي كه به سهولت و رد زمان اندك دريافت مي شود، در ميان قشر خاصي افزايش يابد. اين اقبال به مدارك سهل الوصول، احتمالاً ناشي از هزينه ي كمي است كه شخص بابت اين مدارك مي پردازد و در مقابل وجهه ي شغلي، يا اجتماعي خود را محفوظ مي دارد.

خواندن متن خبري زير از يك سايت خبري، بيش از هر چيز مؤيد وجود چنين رويه اي است؛

در حالي كه پس از تب و تاب اوليه بررسي مدارك مديران، به نظر مي رسيد ماجراي صحت مدارك مديران فروكش كرده است، ديروز خبرگزاري مهر گزارشي مفصل از فعاليت شركتي منتشر كرد كه به طور رسمي اقدام به تهيه مدرك معتبر دانشگاهي براي مديران مي كند؛ شركتي كه مدعي است در سه يا چهار هفته، در ازاي دريافت مبلغ دو تا هشت ميليون تومان از كالج يا دانشگاه هاي معتبر دنيا به افراد مدرك دانشگاهي مي دهد؛ مدرك «معتبر»ي كه همه احتمالاتي را كه پيش از اين براي برخي مديران دردسرساز شده بود، پيش بيني كرده و صحبت از استعلام هاي رسمي و ارائه ريزنمرات مي كند.

همچنين بخوانيد : منظور از مدرك تحصيلي بين المللي چيست؟!

براساس اين گزارش موسسه مذكور با سابقه فعاليت در عرصه آموزش عالي، چندي است از طريق اي ميل اقدام به تبليغ براي فروش مدارك دانشگاهي مي كند و مدعي است مي تواند براي متقاضيان بدون نياز به گذراندن واحد درسي يا قبولي در آزمون ورودي، تنها در صورت داشتن سوابق كاري، گذراندن دوره هاي علمي غيرآكادميك، عضويت در سايت موسسه و ارائه رزومه، مدارك معتبر دانشگاهي از دانشگاه هاي معتبر اعطا كند. اعطاي نشان دكتراي افتخاري يكي از خدماتي است كه اين موسسه به افرادي ارائه مي كند كه سابقه اجرايي آنها به تشخيص موسسه در اندازه دكتراي افتخاري باشد؛

نكات جالب توجه ديگري هم در اين گزارش بود، از جمله اينكه ريزنمرات هم همراه با مدرك ليسانس ارائه مي شود؛ «مدارك به همراه اصل دانشنامه و ريزنمرات صادر مي شود و قطعاً نمراتي كه منظور مي شود ارتباط مستقيمي با ميزان سابقه كاري شما دارد.» نكته ديگر ارائه مدرك ديپلم به مديراني است كه حتي ديپلم هم ندارند. موسسه مدعي است در صورتي كه تحصيلات متقاضي زير مقطع ديپلم باشد با داشتن سابقه كاري مرتبط با رشته مورد نظر مي تواند از يكي از كالج هاي معتبر امريكايي مدرك ديپلم را براي متقاضي اخذ كند. نكته بسيار مهم ديگر اين گزارش پيش بيني براي پيشگيري از مشكلات احتمالي بود، «يعني مداركي كه اين دانشگاه هاي خارجي بر اساس سوابق شغلي صادر مي كنند مانند مداركي است كه به ساير دانش آموختگان شان مي دهند. استعلام صحت مدركي كه به شما ارائه مي شود بسيار ساده است زيرا حتي شماره دانشجويي شما در سايت دانشگاه ثبت شده و در هر كجاي دنيا مي توانيد آن را اعلام كنيد.»

اقدام مقتضي!!

در ضمن اين حواشي كه هر از چند گاهي دامن گير جامعه ي فرهنگي و علمي كشور مي شود، هزينه هاي جبران ناپذير فردي و جمعي نيز متوجه جامعه خواهد شد.  مثلاً بي اعتمادي عموم به سيستم ها ي نظارتي و يا حتّي به ماهيت نظام آموزشي و نيز دلسردي جوانان از تحصيل و يا طي نمودن مدارج علمي و تخصصي از بحران هايي است كه گاه اشتباهات فردي و يا طمع كاري عدّه اي خاص مسبّب آن است.

فردي با مراجعه به يك فرد غير متخصص و غير مسئول، در پي برآورده كردن نياز هاي آموزشي و تحصيلاتي خود به طريق غلطي است. اين نياز كاذب يا اين شيوه ي اشتباه سبب مي شود كه جامعه شاهد به وجود آدن قشري شود كه از راه پاسخگويي دروغين به نياز هاي افراد، به جمع آوري ثروت و اخذ مبالغي تحت نام ها و عناوين غير قانوني مشغول شوند.

اولين اقدامي كه در اين خصوص بايد انجام شودف بر خلاف تصورات عموم، هيچ گاه اقدامات قضايي و يا برخورد شديد با مؤسسات و افراد متخلّف نيست. اين گونه برخورد ها ممكن است لازم و حتي ضروري باشد، اما در رديف اول قرار نمي گيرد. مهم ترين و اصلي ترين اقدام، دقّت در انتخاب و تدبير صحيح است.

كساني كه متقاضي دريافت مدارك هم سطح دانش تخصصي و حرفه اي هستند، يا كارمندان و مديراني كه مي بايست دانش اجرايي خود ار افزايش داده و به تقويت مهارت هاي فنّي حوزه ي كاري خود بپردازند، با اشتباه هاي غلط ممكن است در دام افراد كلاهبرداري بيافتند و با در نظر گرفتن اينكه ممكن است و وقت و هزينه ي كافي براي اخذ مجوز يا گواهي نامه يا مدرك تحصيلي خاص در روال معمول را نداشته باشند، به اين عمل خلاف قانون تن در دهند.

پس اقدام مقتضي در درجه ي اوّل شناسايي نياز اين افراد و در درجه ي دوم عرضه و پيشنهاد يك راه قانوني به آن ها است تا ضمناً در برگيرنده ي جزئيات و ماهيت مشكلات آنان نيز باشد و به علاوه دريافت مدرك لازمه را براي آنها ممكن سازد.

مؤسسه ي ايرانيان

در اين بازار گرم مدارك جعلي كه هر روز افرادي با لعاب تازه اي از تلاش براي دور زدن آيين نامه ها و قوانين محيط آموزشي رسمي به جذب و جلب نظر متقاضيان داشتن مدارك دانشگاهي مي پردازند، لازم است تا براي ساماندهي و تجميع در اين امور، افرادي پيش قدم شوند و يا نهادهايي دست به ارائه ي طرح هايي بزنند تا ضمن رعايت اصول و قوانين حوزه ي آموزش عالي و تحصيلات رسمي، موضوع وقت و هزينه ها را نيز مدّ نظر قرار داده و نياز چندگانه ي متقاضيان دريافت مدارك تحصيلي را برآورده سازند.

مؤسسه ي معادلسازي و ترجمه ي مدارك تحصيلي ايرانيان در اين راستا اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي فشرده مهارت آموزي، ترجمه ي مدارك تحصيلي دانشگاهي، و نيز معادلساز مدارك و يا اعطاي مدرك همسطح مهارت هاي تخصصي مي نمايد.

آموزش در مؤسسه ي ايرانيان

مركز آموزشي مؤسسه ي ايرانيان با كارشناسي و بررسي نياز هاي آموزشي متقاضيان و مخاطبين خود، ضمن ارائه ي محتواي معمول مؤسسه هاي آموزشي خصوصي، به ارائه و برگزاري دوره هاي مختلف مهارت آموزي و تحصيلي در قالب چندين دپارتمان هاي مي پردازد.  نكته ي ديگر ، اين است كه با توجّه به شمول خدمات اين مركز و در برگيري خدمات گسترده، افراد متقاضي مي توانند با تكيه بر روند قانوني و با توجه به مجوز هاي رسمي آن از گرفتار شدن در دام دلالان مدرك تحصيلي در امان باشند.

لذا شاهديم كه در اين مؤسسه، محوريت با آموزش و افزايش مهارت تخصصي است. چرا كه منطقاً افراد فاقد تخصص و يا افراد غير ماهر به هيچ وجه شايستي دريافت مدارك علمي و يا برخورداري از مزاياي اين گونه مدارك نيستند. پس ابتدا امر آموزش بايد در افق ديد متصديان مؤسسات آموزشي باشد. در مرحله ي بعد از اين است كه موضوعاتي همچون اعطاي مدرك و يا ثبت گواهي تحصيلي و آموزشي اهميت مي يابد.

مدارك همسطح ليسانس

مقطع ليسانس يا كارشناسي مقطعي است كه پس از طي نمودن آن، شخص به عنوان يك كارشناس و يك آشنا به فن، مي تواند در باب رشته ي تخصصي خود اظهار نظر بنمايد. مبرهن است كه چنين سطح از دانش و تجربه با برخورداري از تجربه ي عملي در رشته هايي كه دوره هاي آموزشي رسمي براي آنها وجود ندارد، قابل دستيابي است. با اين حساب ايده ي همتراز سازي آموزش هاي فنّي با آموزش آكادميك، در فرمت و قالب قانوني و اصولي آن بسيار ايده فرخنده اي است. چراكه از اين طريق، صاحبان مهارت تخصصي، به راحتي مي توانند از وجهه اجتماعي  و حرفه اي حاصل از هنر يا توانمندي فنّي خود بهره مند شوند.

همچنين بخوانيد : گرايش هاي رشته مهندسي شهرسازي، شرايط ورود و بازاركار

مؤسسه ي ايرانيان در اين راستا با برگزاري هاي دوره هاي مهارت سنجي و تعيين سطح، و پس از برگزاري آزمون هاي متنوّع و از طرق قانوني اقدام به صدور گواهي همسطح مهارت فني در مقاطع كارشناسي و بالاتر مي نمايد.

گواهي همسطح مقطع كارشناسي از جملهي گواهي هاي معتبر و قابل استعلام در زمره ي گواهي صادره از مؤسسه ي ايرانيان است كه عمدتاً براي افرادي با دانش فنّي مقتضي و يا براي آن دسته از كارمندان دولتي صادر مي شود كه در در زمينه ي تخصصي خود، حائز درجات بالاي تجربه و مهارت قرار مي گيرند.

خريد مدرك ليسانس از مؤسسه ي ايرانيان

مؤسسه ي معادلسازي و ترجمه ي مدارك تحصيلي ايرانيان با بهره مندي از مجوز هاي قانوني و گواهي هاي معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در زمينه ي اعطاي مدارك كارشناسي در رشته هاي مختلف، توانايي ارائه ي خدمات متنوعي ار دارد. “خريد مدرك ليسانس” كه امروزه البته در بازار سياه مدارك جعلي به يك عنوان فراگير تبديل شده، عبارتي است كه به هيچ وجه بر فعاليت هاي مؤسسه و يا بر شيوه ي مراجعه ي متقاضيان و دانش پذيارن به اين مؤسسه، صادق نخواهد بود. دريافت وجوه و مبالغ كه از جمله ي هزينه هاي منطقي براي دريافت مدارك آموزشي است، در اين مؤسسه، بر طبق ضوابط قانوني انجام شده و شخص مراجعه كننده اطمينان حاصل خواهد نمود كه در ازاي مبالغ پرداختي، آموزش مناسب و درجه اولي دريافت كرده و مدرك و گواهي تحصيلي معتبري را كسب خواهد نمود كه زا هر نظر مه تراز و هم سطح با مدارك صادره از سوي نهادهاي وابسته به وزارت علوم و ساير نهادهاي مرتبط است. ضمناً مدارك ياد شده، در هر سطحي، قابليت استعلام، ترجمه و برابر سازي داشته و ضريب اطمينان بسيار بالاي برخوردار هستند.

طرق ارتباطي و سيستم اطلاع رساني مؤسسه ي ايرانيان

در ضمن مسير هاي ارتباطي معمول همچون تلفن، مكاتبات اينترنتي و … ، وبگاه تخصصي مؤسسه ي معادلسازي و ترجمه ي مدارك تحصيلي ايرانيان، به طور شبانه روزي به ارائه ي اطلاعات در خصوص دوره هاي آموزشي، خدمات و امكانات موجود در چارت آموزشي و خدماتي مؤسسه مي پردازد.

سايت اين موسسه به آدرس www.moadelsazi.com  در بخش هاي كاربردي متنوع به روزترين اخبار آموزشي را پوشش داده، به معرفي دوره هاي معتبر بين المللي و گواهي صادره مي پردازد. امكان ثبت نام در هركدام از دوره هاي مختلف اين مؤسسه در اين سايت مهيّا شده و ضمناً شرايط ثبت نام و مزاياي اخذ مدرك دوره ها به تفصيل در اين پايگاه اينترنتي مشروح شده است.

ساير راه هاي ارتباط با مديران و مشاروان اين مؤسسه نيز درسايت مركز ايرانيان ذكر شده است.

سازمان آموزشي و بافت مراكز تخصصي مؤسسه ي ايرانيان

مؤسسه ي ايرانيان براي اعطاي مدرك كارشناسي در اكثر رشته ها، آمادگي كامل داشته و با برخورداري از نه دپارتمان تخصصي سعي در پوشش دادن عمده ي رشته هاي دانشگاهي در مقطع ليسانس نموده و در بسيار ي موارد زيرشاخه هاي هر رشته را نيز به طور تخصصي در بر گرفته است.

دپارتمان علوم انساني، دپارتمان فنّي و مهندسي، دپارتمان، دپارتمان ويژه ي هنر، دپارتمان زبان، دپارتمان طب سنّتي، دپارتمان مديريت، دپارتمان علوم طبيعي  از جمله مراكز تخصصي اين مؤسسه در حوزه ي آموزش مهارت و صدور مدرك معادل يا مدارك آموزشي و گواهينامه هاي تخصصي هستند. هر كدام از اين دپارتمان ها بر اساس نيازهاي فرد متقاضي و در رشته ي خاص مورد نظر وي، به ارائه ي اموزش ها و مدارك لازم مشغول خواهند بود.

فهرست زير حاوي رشته هاي تحت پوشش هر دپارتمان به صورت تفكيك شده است؛

دپارتمان هنر

طرّاحي و دوخت، نقّاشي، موسيقي، فرش، صنايع دستي، عكّاسي، تئاتر و سينما.

دپارتمان زبان

رشته هاي زبان هاي خارجي و زبان و ادبيات فارسي.

دپارتمان مديريت

رشته هاي مديريت اجرايي، مديريت دولتي، مديريت جهانگردي، مديريت كسب و كار، مديريت بازرگاني و مديريت صنعتي.

دپارتمان علوم طبيعي

رشته هاي محيط زيست، روانشناسي، علوم تربيتي، علوم آزمايشگاهي، مشاوره و بهداشت.

دپارتمان فنّي و مهندسي

رشته هاي صنايع غذايي، شهرسازي، مهندسي مواد، معدن، كشاورزي، ژنتيك، نسّاجي، صنايع، مهندسي پزشكي، نفت، شيمي، هوانوردي و هوا فضا، مهندسي هسته اي، برق، الكترونيك.

دپارتمان علوم انساني

رشته هاي تربيت بدني، باستانشناسي، تاريخ، جغرافي، امور گمركي، حقوق و علوم اقتصادي، علوم سياسي و ارتباطات، گردشگري، كتابداري، فلسفه و …

دپارتمان علمي و كاربردي

رشته هاي حسابداري، فيريك و رياضي

 

در هركدام از دپارتمان هاي ياد شده و در رشته هاي ذيل آن ها، دوره هاي آموزشي، مدارك همسطح، معادلسازي مدارك، گواهي پايان دوره و ساير خدمات مؤسسه ي ايرانيان در دسترس متقاضيان و دانش پذيران قرار مي گيرد. مؤسسه ي ايرانيان در راستاي يكپارچه سازي امر آموزش در كشور به فعاليت مشغول است و در اين مسير از ابتكارات، طرح ها و تجارب جديدي بهره مي گيرد  و هدف اصلي آن قانونمند كردن ارائه ي مدارك تحصيلي و يا گواهي هاي معادلسازي شده و ترجمه شده است.

اين حوزه نيز مانند هر حوزه ي تخصصي ديگري، مستلزم، تخصص، تعهّد و آشنايي به ضوابط قانوني و آيين نامه هاي دولتي و حتّي پروتكل هاي فرا ملّي است. لذا شايسته است كه در اين باب از اعتماد به مؤسساتي كه فاقد هركدام از فاكتورهاي تخصص، قانونمندي، و تعهّد هستند حزر نموده و امر دريافت مدارك معادل و همسطح يا ترجمه ي مدارج تحصيلي خود را به مؤسسه ي قانوني و معتبر ايرانيان بسپاريد.