طراحي سايت و سئو سايت طراحي سايت و سئو سايت .

طراحي سايت و سئو سايت

تشخيص نوع پوست شما (طبيعي، چرب و خشك)

تشخيص نوع پوست شما (طبيعي، چرب و خشك)

پوست طبيعي

پوست طبيعي پوستي است كه ضايعه قابل رويتي نداشته باشد و شخص در پوست خود احساس ناراحتي نكند پوست طبيعي در يك فرد ممكن است از نظر ساختمان و فيزيولوژي در قسمت هاي مختلف بدن متفاوت باشد و با گذشت زمان نيز تغيير نمايد.

با افزايش سن در اثر پروسه ي مسن شدن و نيز تحت تاثير عوامل خارجي كه مهم ترين آن ها اشعه ي UV است، تغييراتي در پوست ايجاد مي شود كه بيشتر درم را تحت تاثير قرار مي دهد

عكس از شناخت نوع پوست

تشخيص نوع پوست

به اين صورت كه ضخامت محتواي كلاژني و نيز مقدار پروتئو گليكان ها و هيالورونيك اسيد درم كاهش مي يابد همچنين الاستوز نيز در درم ايجاد مي شود اين تغييرات در اثر تماس با اشعه ي UV تشديد مي شود كه باعث كاهش الاستيسيني پوست مي گردد.

در زمان بلوغ، تغييرات هورموني باعث افزايش توليد سبوم مي شود و بعد از آن ها در بزرگسالي به تدريج مقدار آن كاهش مي يابد كه در زنان بعد از يائسگي، اين كاهش به مقدار قابل توجهي مي رسد.

پوست چرب

پوست چرب در هنگام بلوغ ايجاد مي شود پوست چرب در قسمت هاي فوقاني بدن كه تعداد زيادتري غدد سبابه وجود دارد، ديده مي شود.

از نظر باليني پوست چرب را مي توان به دو دسته ي ساده و عارضه دار تقسيم نمود:

  • در حالت اول: كه در هنگام بلوغ و جواني به طور شايع ديده مي شود، پوست ضخيم شده و افزايش ترشح سبوم باعث مي شود كه پوست صورت به خصوص در ناحيه پيشاني و بيني، براق به نظر برسد.
  • در حالت دوم: ضايعات آكنه اي و درمانيت سبورئيك نيز همراه با پوست چرب وجود دارد.

دگر خدمات:

ماسك بلك

پوست خشك

فرد داراي پوست خشك، احساس گرفتگي و سفتي پوست دارد و نماي پوست، شكننده و پوسته پوسته است.

پوست خشك معمولا همراه با كاهش عمل كرد دفاعي لايه ي شاخي است دهيدراتاسيون لايه ي شاخي باعث مي شود نرمي و انعظاف پذيري پوست، كاهش يابد و اختلالات كراتينيزاسيون باعث تغيير در ساختمان و اتصال كراتينوسيت ها مي گردد كه اين خود  باعث متابوليسم غير طبيعي پوست مي گردد.

پوست خشك مي تواند به صورت اكتسابي در اثر تماس پوست با نور خورشيد، هواي سرد، هواي خشك، باد، گرما، مواد شيميايي مثل دترژن ها و حلال ها، مصرف داروهايي مثل رتينوئيدها ايجاد شود يا به صورت اوليه به شكل پوست شكننده، پوست افراد مسن، خشكي پوست خفيف Xerosis Vulgaris و بيماري هايي مثل ايكتيوز و درمانيت آتوپيك تظاهر نمايد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۰۱:۵۷ توسط:شيوا راد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :