طراحي سايت و سئو سايت طراحي سايت و سئو سايت .

طراحي سايت و سئو سايت

راه هاي مراقبت از پوست هاي طبيعي، چرب و خشك

راه هاي مراقبت از پوست هاي طبيعي، چرب و خشك

مراقبت از پوست طبيعي

پوست طبيعي نيازي به تغيير و اصلاح ندارد چون از نظر مكانيكي و فيزيولوژي به خوبي متعادل است ولي اين تعادل پايدار نيست و بايد آن را حفظ نمود و از آسيب هاي خارجي نيز، آن را محافظت كرد.

عكس مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

براي حفظ اين تعادل بايد از مصرف آن دسته از تركيبات بهداشتي- آرايشي كه حاوي اجزاي تحريك كننده و مضر براي پوست هستند، اجتناب نمود و براي پيش گيري از آسيب هاي خارجي بايد از تركيبات ضدآفتاب و مرطوب كننده ها استفاده كرد.

مراقبت از پوست چرب

  • مراقبت از پوست چرب بدون عارضه

از آنجايي كه پوست چرب نسبت به آسيب هاي محيطي كمتر حساس است، روند پير شدن آن نيز كندتر صورت مي گيرد.

بنابراين پوست چرب نياز به مراقبت و پيش گيري كم تري دارد و تنها بهداشت شخصي كافي خواهد بود البته بايد سبوم اضافي سطح پوست را برداشت بدون اين كه تمام چربي پوست از بين برود.

شستشوي صورت با يك صابون چرب (صابون هاي معمولي خاصبت دترژنت قوي دارند و مناسب نيستند) يا يك شوينده ي غير صابوني، مي تواند كمك كننده باشد.

در هواي سرد، مي توان با استفاده از امولسيون ملايم روغن د رآب كه كومدوژن نباشد از پوست محافظت نمود.

  • مراقبت از پوست چرب عارضه دار

ضايعات اختصاصي مثل آكنه و درمايت سبورئيك بايد درمان شود و پس از بهبود اين ضايعات، مراقبت از پوست چرب آن چنان كه ذكر شد انجام شود بايد دقت كرد كه از تركيباتي استفاده نمود كه كومدون زا نباشند.

به علت وجود ضايعات التهابي، پوست نسبت به عوامل تحريكي حساس تر است و از طرفي بسياري از درمان ها خود ايجاد تحريك مي كنند.

استفاده از فرآورده هاي پاك كننده ي ملايم (صابون هاي چرب و سيندت) بيشتر كمك كننده است در خانم ها استفاده از شيرپاك كن و بعد از آن شستشوي با آب توصيه مي شود.

بايد از مالش شديد پوست اجتناب كرد تا پوست كمتر تحريك شود.

محصولات پيشنهادي:

ماسك بلك

مراقبت از پوست خشك

درمان و مراقبت از پوست خشك بستگي به پاتولوژيك يا غيرپاتولوژِك آن را دارد.

پوست خشك را بايد در مقابل شستشو زياد با مواد تحريك كننده و عوامل خارجي محافظت نمود براي مراقبت از پوست خشك بايد از تركيبات ملايم استفاده كرد؛ بنابراين صابون هاي معمولي تركيباتي مناسب براي شستشوي اين گونه پوست ها نيستند.

مرطوب كردن پوست خشك به دو طريق صورت مي گيرد:

يكي ب استفاده از رطوبت آب و مواد جاذب و ديگري با جلوگيري از تبخير آب لايه ي شاخي با استفاده از لايه هاي چربي پوشاننده.

از مواد جاذب رطوبت (humectants) مي توان به اوره (با غلظت تا ۱۰%)، لاكتيك اسيد(با غلظت ۵ تا ۱۰%)، گليسرول، سوربيتول، پروپيلن گليكول (با غلظت كمتر از ۱۰%)، ماكرو مولكول ها مثل كلاژن و الاستين و ليپوزوم ها اشاره نمود.

هيدروكربن ها (وازلين و پارافين)، سيليكون ها، روغن هاي طبيعي، الكل هاي چرب، موم ها و لانولين در تشكيل فاز روغني امولسيون ها نقش دارند و در حفظ رطوبت پوست كمك كننده هستند.

در مواردي كه پوست خشك همراه با هيپركاتوز باشد، مي توان از تركيبات كراتوليتيك نيز استفاده نمود.

در سال هاي اخير پيشرفت هاي قابل توجهي در زمينه ي فرآورده هاي آرايشي- بهداشتي حاصل شده است و امروزه تاكيد بيشتر بر روي آن دسته از فرآورده هاي آرايشي  – بهداشتي است كه جنبه ي درماني نيز براي انواع پوست ها داشته باشند جهت موثر بودن و تحمل پذير بودن اين فرآورده تست هاي زيادي انجام مي شود هدف از مصرف اين تركيبات، حفظ تعادل طبيعي پوست است از اين تركيبات مي توان به عنوان درمان مكمل، همراه با درمان هاي كلاسيك براي بيماري هاي پوست استفاده نمود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۵۴:۵۷ توسط:شيوا راد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :