طراحي سايت و سئو سايت طراحي سايت و سئو سايت .

طراحي سايت و سئو سايت

جذبه چيست؟

بعضي وقتها آدمها در يك نگاه عاشق ميشوند. شايد به خاطر اينكه شما با تصويري كه از زن يا مرد رؤيايي، در ذهنشان دارند، مطابقت داريد؛ يا شايد به خاطر خصوصيات ظاهريتان ؛ يا به خاطر اينكه در شرايط خاصي شمارا ديدهاند و…بعضي وقتها نيز يكروند نسبتاً طولاني بايد بگذرد تا كسي به شما علاقه مند شود. طرف مقابل شما هر طور كه عاشق شما شده باشد، شما ميتوانيد عشق او نسبت به خودتان را، هم سوزان تر كنيد و هم برايش جذابتر شويد.

اما حالا برويم سراغ اصل مطلب يعني تعريف جذبه:

“توانايي و قابليتي است كه بعضي از افراد براي ايجاد رابطهي دوستانهتر برخوردارند و باعث ميشود ديگران در حضور آنها احساس بينظيري داشته باشند ”

جذبه يك خصوصيت و مهارت شخصيتي است كه ميتوانيد با انجام تكنيكهاي ارائه شده، به آن دستيابيد

انواع سطوح جذابيت:

جذابيت دولايه (سطح) دارد: لايهي اول سطحيتر است و به خصوصيات ظاهري شما برميگردد؛ اما لايهي دوم كه عميقتر است، به رفتارها، طرز تفكر و درونيات شما برميگردد. شما براي اينكه جذابتر شويد بايد روي هر دولايه كاركنيد يعني هم بر روي زيبايي و تناسب اندامتان و هم بر روي خلق وخو و رفتارتان

لايه ي اول تأثير آنيتر و وسيعتري دارد درحاليكه لايهي دوم تأثير ماندگارتر و عميقتري دارد. به همين دليل است كه اگر ميخواهيد خيلي زود ديگران را مجذوب خود كنيد، بايد بر روي زيبايي ظاهريتان كاركنيد.

اما در اين قسمت تو را با راهكارهايي كاملاً عملي آشنا ميكنم كه با انجام و كاربست هركدام از  بتوني بر جذابيت خود بيفزايي. نكتهي قابل تأمّل اين است كه در اين فايل فقط راحلها را ، آنها به طور مختصر برميشماريم ولي هركدام از آنها را در فايل تخصصي مربوط به خودش، بهطور مفصل مورد تجزيه و تحليل قرار ميدهيم.

اما اين راه حل ها كدامند:

با اعتماد به نفس باشيد

اين مهمترين راز جذابيت در تمام دنياست. براي اينكه با اعتمادبه نفس باشيد، بايد خودتان را قبول داشته باشيد و براي اينكه خودتان را قبول داشته باشيد، بايد آدم قابل قبولي باشيد. اگر احساس ميكنيد كه زياد خودتان را قبول نداريد، نگاهي بيندازيد و ببينيد كه چرا اين حس را داريد؟

اگر اخلاق خوبي نداريد، تغيير خصوصيات اخلاقي نيز ممكن است (اگرچه كار سختي است) اما زمان ميبرد ولي ارزشش را دارد چون يكي از عوامل تأثيرگذار در جذابيت است. اخلاق بدتان را با كمك ديگران پيدا كنيد و آنها را تغيير دهيد. يك تغيير كوچك، مساوي است با يك تحول بزرگ در رابطه ي شما.

همچنين ميتوانيد تمام دستاوردهايي را كه در زندگيتان به دست آورديد، بر روي كاغذ نوشته و آن را بر روي ديوار اتاقتان بچسبانيد تا با ديدن آنها انرژي مضاعفي بگيريد. از كلمات تأكيدي نيز استفاده كنيد. با اين كار با ناخودآگاهتان حرف ميزنيد و بهتدريج ميتوانيد ذهنيت و رفتار خود را تغيير دهيد؛ و… (تمام راز و رمزهاي مربوط به اعتمادبه نفس در كتاب مربوط به خودش بهطور مفصل بحث ميشود)

در ابراز احساسات، سخاوت داشته باشيد

هيچ يك از افراد از آدمهايي كه براي ابراز احساسات جانشان بالا ميايد، خوششان نمي آيد. مطمئن باشيد (دوست يا همسرتان ) براي پي بردن به آنچه كه در دل شماست، اگر مجبور باشند بهطور مدام اصرار و التماس كنند (و شما در ابراز احساسات ناز كنيد)، خيلي زود فرسوده ميشويد و ديگر جذبه ي سابق را نخواهيد داشت.

شايد آدم هايي كه دور خودشان يك قلعه با ديوار بلند كشيده اند، بعضي وقت ها جذاب و دست نيافتني به نظر بيايند اما مطمئنا در يك رابطه ي صميمانه ي طولاني مدت، واقعا خسته كننده مي شوند، گاهي خوب است كه براي غريبه ها اين طور باشيد نه براي (دوست يا همسرتان)

احساسات ازجمله چيزهايي است كه هرچه بـــــيشتر به ديگران بدهيد، نه تنها كم نميشود بلكه بيشتر و بيشتر هم ميشود؛ بنابراين از ابراز احساسات به دوست يا همسرتان نترسيد (چه احساسات خوب و چه احساسات بد!)

صميميت با اشتراك گذاشتن احساسات ايجاد ميشود پس براي ايجاد و حتي حفــــظ رابطهي دوستانه، از ابراز احساسات نترسيد (البته در جاي مخصوص به خود)

راحت باشيد

سخت گيري ها، رسمي بازي ها، تعارفات و پنهان كاري ها به تدريج جذابيت شما را كاهش مي دهند و در دراز مدت نيز باعث قطع رابطه مي شود.

كسانيكه تازه ازدواج مي كنند، در ابتدا اصلا راحت نيستند، بطوريكه از لفظ شما استفاده مي كنند كه البته زمان كار خود را خواهد كرد و رفته رفته راحتي بين شما برقرار مي شود البته شما نيز بايد در اين امر، فعالانه تلاش كنيد و راه حل هايي كه در آينده اي نزديك به شما اراده مي شود را موبه مو اجرا كنيد تا بر اين امر هرچه زودتر فائق آييد.

خيال پرداز باشيد

هيچ چيز به اندازه ي همراهي با يك آدم خيال پرداز و اميدوار به آينده، به آدم روحيه نميدهد. زيادي واقع گرا بودن اصلاً چنين فردي، جذاب نيست زيرا دراينصورت اينطور به نظر ميرسد كه زندگي خشك و بي هيجاني داشته باشد.

البته منظورم اين نيست كه خيالبافي كنيد كه دراين صورت نه تنها به خواسته ي خود نزديكتر نميشويد بلكه باعث ميشود كه اطرافيانتان از شما دوري گزينند. منظورم اين است كه خيالپردازي هايي كنيد كه به واقعيت نزديك و با آن رابطه داشته باشد. درواقع خيالپردازياي منطقي داشته باشيد. اينطوري هم جذابتر ميشويد و هم زندگي بهتري خواهيد داشت و هم رابطه ي دوستانهي بادوامتري با دوست يا همسرتان خواهيد داشت.

همانطور كه تأكيد كردم؛ خيالبافي و خيالپردازي باهم فرق اساسي دارند. خيالبافي هيچ اساس و منطقي در وراي آن وجود ندارد درحاليكه در پشت خيالپردازي يك ماجراي منطقي  وقتي ميخواهند آن را براي ، و اساسي وجود دارد. مثلاً: وقتي كودكان كاميوني را ميبينند مادر خود توصيف كنند، ميگويند:”در بين راه ماشيني ديدم كه هزارتا چرخ داشت ” شايد اين گفته ي كودكان از طرف مادران دروغ تلقي شود ولي روانشناسان به تازگي اثبات كرده اند كه اين گفته هاي كودكان يك نوع خيالپردازي محسوب ميشود كه در آينده نيز بر ميزان هوش و قدرت تكلم و… تأثير ميگذارد.

محصولات پيشنهادي:

ماسك بلك

خوش تيپ باشيد

همه ي ما از افراد خوشتيپ بيشتر خوشمان ميايد بنابراين براي اينكه جذاب شويد، بايد شيك باشيد و لباسهاي شيك هم بپوشيد. پوشيدن لباس شيك هرگز به اين معني نيست كه لباسهاي گران قيمت بخريد و يا لباسهاي مدشده را بپوشيد بلكه منظور من اين است كه به دنبال لباسهايي باشيد كه به تن شما ميايد و همچنين برازندهي شخصيت شماست.

در انتخاب لباس از ديگران نيز [همسر و يا يك دوست صميمي ]مشورت بگيريد چون ازنظر او مهم است كه جذاب شويد يا نه. همانطور كه اشاره كردم؛ شيك بودن به هيچ وجه به معناي زياد خرج كردن نيست بلكه به اين معني است كه لباسهايي را انتخاب كنيم كه به ما ميايد [نه مد است و يا گرانقيمت و يا برند بخصوصي]

تناسب اندام

تناسب اندام هم يك عامل بسيار مؤثر در جذابيت ميباشد. اگر  نگاهي به اطراف داشته باشيد، خواهيد ديد كه افراد زيادي بر روي اين عامل سرمايه گذاري زيادي ميكنند زيرا به اين نتيجه  رسيدند كه تناسب اندام رابطه ي مستقيمي با جذابيت دارد.

ذكر اين نكته نيز ضروري است كه علاوه بر وجود رابطه ي مستقيم بين تناسب اندام و جذابيت، رابطه ي غيرمستقيم نيز بين آنها حاكم است. چگــــــونه؟

تناسب اندام يكي از گام هاي مهم و اصلي رسيدن به اعتمادبه نفس ميباشد و از طرفي اعتمادبه نفس نيز رابطه ي مستقيمي با جذابيت دارد بنابراين تناسب اندام با تأثير گذاشتن بر   به طور غيرمستقيم نيز (علاوه بر اينكه به طور مستقيم نيز بر آن تأثير ، روي اعتمادبه نفس ميگذارد) بر جذابيت تأثير دارد. پس بيجا نيست كه افراد بر روي تناسب اندام خود سرمايه گذاري كرده و به طرق مختلف در پي ايجاد و حفظ آن هستند.

لازم به ذكر است كه كليه ي راههاي مربوط به تناسب اندام در فايل مربوط به خودش بحث ميشود. بهطور مختصر با آنچه كه در جذابيت تأثيرگذار بود، آشنا شديد ولي فقط اين عوامل نيستند كه در جذابيت تأثيرگذارند بلكه عوامل ديگري نيز هستند كه در اين امر تأثير ميگذارند و ميتوانيد آنها را در راهكارهاي زير جستجو كنيد.

فاكتورهاي جذابيت مردان از نگاه زنانشان

در اين قسمت شمارا با فاكتورهايي آشنا ميكنم كه ميتواند مردان را يك گام به جذابيت نزديكتر كند. البته اين راهكارها فقط مختص مردها نيست بلكه خانمها نيز ميتوانند برخي از آنها را براي خودشان به كار بگيرند و در زندگي زناشويي خود از آنها بهره گيرند؛ اما اين فاكتورها كدام اند:

با او موافق باشيد

هر كاري كه دوست داريد انجام دهيد ولي وقتي زنتان به شما اعتراض كرد و خطاي شمارا ديد، معذرت خواهي كنيد. اين را بدانيد كه خانمها خيلي كم فراموش ميكنند بنابراين ماجرا را كش ندهيد و همان موقع با عذرخواهي، قضيه را فيصله دهيد. اگر دقت كرده باشيد بسياري از دعواهاي زناشويي از همين [عدم معذرت خواهي] شروع ميشود. امام صادق (عليهالسلام )ميفرمايد:”بر شوهر، در تعامل با همسرش سه چيز ضروري است كه يكي از آنها موافقت با وي است تا محبت و ميل او را به خود جلب كند ” ابتدا كاري كه ميخواهد را انجام دهيد بعد كارهاي خودتان را. البته اگر كارهاي شما مهمتر است، با آرامش به وي بفهمانيد كه بعد از انجام كار شخصيم، به كار تو ميرسم.

در اشتباهات شجاع باشيد

مرد واقعي كسي نيست كه اشتباه نميكند بلكه كسي است كه آنقدر شجاعت دارد كه اشتباهات خود را با فروتني بپذيرد. مطمئن باشيد كه راه خطايي نميرويد و به ياد داشته  . هيچوقت يك نفر مقصر نيست و ديگري كاملاً بيگناه ، باشيد كه در يك رابطه ي دوطرفه ولي اگر همسرتان مقصر باشد، بازهم معذرت خواهي شما، مفيد خواهد بود چون هم او به اشتباهش پي ميبرد و همچنين در اعماق قلب خود، به شجاعت و مهرباني شما افتخار خواهد كرد.

تصميم خود را به سرعت نگيريد

كمتر زني پيدا ميشود كه اينگونه سؤالات را براي مهماني فردا شب چه بپوشم يا « نپرسد بايد بدانيد  » براي ناهار چه چيزي درست كنم؟ هر « كه هرگز از اين جوابها استفاده نكنيد براي  » چه دوست داري بپوش (يا درست كن) اينكه جواب اينگونه سؤالات از اهميت بالايي برخوردار است و با چنين جوابهايي ناراحت ميشوند.

در تعريف كردن بخيل نباشيد

از رفتار و كارهايي كه همستران مي كند، تعريف و تمجيد كنيد، براي اين كار لازم نيست كه سرويس طلا بخريد! فقط كافي است كمي فكر كنيد و كارهايي را به يادآوريد كه او تابه حال انجام داده است و شما بي توجه بوده ايد. مثلاً اگر هرروز صبح زود، از خواب بيدار ميشود تا براي شما و فرزندان صبحانه آماده كند، ميتوانيد بگوييد:”عزيزم از اينكه با تو ازدواج كرده ام خيلي خوشحالم “مطمئن باشيد كه اگر همسرتان بفهمد چقدر قدردان زحمتشان هستيد، براي دفعات بعد بسيار پرانرژي و با عشق بيشتر به شما لطف ميكند.

وقتي همسرتان سر شما داد مي كشد

درست است كه شما مرد خانواده ايد و احترام لازم داريد ولي اين را نيز به خاطر بسپاريد كه همسر شما يك زن است ميباشد و با تمام حساسيتها و ظرافتهاي روحي يك زن، گاهي فشارهاي روحي زندگي، مشكلات اقتصادي، جروبحث با شما، تربيت بچه ها و… او را آنقدر تحت فشار ميگذارد كه نياز به كيسه بوكس دارد بنابراين اجازه دهيد سر شما داد بزند و خود را تخليه كند و شما نيز هيچ كاري نكنيد و فقط آرام باشيد. اين داد زدن بيش از چند دقيقه طول نميكشد و درنهايت نيز از شما معذرتخواهي به شما مي كند و از اينكه شوهري به اين خوبي دارد كه او را درك مي كند، به شما مي بالد.

ارزشمندتر بودن وقت در مقابل پول

آيا تابهحال شده كه به خانه بياييد و ببينيد زنتان سرش درد ميكند؟! در اين حالت شما چه پيشنهادي ميكنيد؟ شك ندارم كه ميگوييد قرص بخور و يا قرص را براي او مياوريد و يا در بهترين حالت به او ميگوييد كه برويم دكتر !ولي اين را بدانيد كه در چنين حالاتي، همسرتان به قرص و دكتر نيازي ندارد بلكه فقط كافي است، وقت بيشتري را در اختيار وي بگذاريد و بيشتر به او محبت كنيد. شك نكنيد بعد از مدتي سردردش خوب خواهد شد.

من عاشق تو هستم

اگر ميخواهيد يك عمر در كنار همسرتان زندگي خوشبختانه اي داشته باشيد، ياد بگيريد كه هرلحظه با رفتارتان نشان دهيد كه دوستش داريد و عاشق وي هستيد. اين را بدانيد كه محبتي كه فقط در قلب بماند و در گفتار و عمل نشان داده نشود، فايدهاي ندارد؛ بنابراين هر، ازچندگاهي با زبان به او بگوييد كه عاشق وي هستيد و از اينكه با وي ازدواج كرده ايد خوشحال هستيد.

كاري به تناسب اندام همسرتان نداشته باش

اگرچه تناسب اندام يكي از راههاي بسيار سريع براي جذاب شدن ميباشد ولي نبايد به برنامه هاي همسرتان براي جذاب شدن دخالت كنيد و فقط شما بايد كارهايي كه در اين راستا از شما درخواست مي كند، انجام دهيد مثل دادن پول براي خريد ژل لاغري، تهيه ي كلاس هاي ورزشي و …

پس به او نگوييد چه بخورد و چه نخورد/موي خود را چه رنگي كند/لباس چه رنگي بپوشد و…البته اين را نيز مدنظر داشته باشيد كه اگر همسرتان از شما نظر خواست حتماً نظرتان را اعلام كنيد و يا ميتوانيد در هريك از زمينه هاي بالا، به همسرتان مشورت دهيد. مثلاً  “. خيلي جذاب به نظر ميرسي ، بگوييد:”

زنانه يا مردانه؟

كاري به اين امر نداشته باشيد كه او چقدر زنانه يا مردانه است. اگر همسرتان از آن دسته از آدمهايي است كه حوصلهي آرايش و پيرايش ندارد، وي را سرزنش نكنيد. شايد يكي از راهحلها در اين زمينه اين باشد كه مرد در آرايش و پيرايش به همسر خود كمك كند. دراينصورت زن براي اين كار ترغيب ميشود.

حامي او باشيد

هيچوقت سعي نكنيد كه تمام اطرافيانتان را تحت كنترل خود دربياوريد. اين كار ازنظر زنان، زشتترين كار محسوب ميشود زيرا در آنان احساس عدم امنيت به وجود مياورد.

زن ستيز نباشيد

زن را براي پخت و پز و رفت و روب نخواهيد و وي را به عنوان فردي كه جايگاهي در اجتماع ندارد، نگاه نكنيد. آشپزي كردن جزو وظيفه ي يك زن نيست بنابراين يك زن ميتواند قدر دان او باشيد، به طور كاملاً قانوني از اين امر امتناع كند. حالا اگر زني آشپزي ميكند چون اين قدرداني چيزي از ارزش هايتان كم نميكند بلكه همانطور كه قبلاً به آن اشاره كردم، زيادتر هم ميكند و باعث ميشود كه همسرتان با انرژي و شوق بيشتري براي شما و فرزندتان غذا آماده كند.

فقط گوش دهنده حرفه هاي او نباشيد

همه از اينكه كسي با دقت به سخنانشان گوش دهد، لذت ميبرند. زنان از اينكه مردان علاوه بر گوش دادن، با آنها تعامل برقرار كرده و جواب هم ميدهند؛ لذت ميبرند ولي از طرفي تنها سر تكان دادن و آهان گفتن كافي نيست. وارد بحث شويد، مخصوصاً اگر علاقهاي به بحث موردنظر نداريد چون اين كار به زن ميفهماند كه براي شما مهم است.

رمانتيك باشيد

خانمها نياز دارند كه مورداحترام قرار بگيرند بنابراين مردي كه سر سفره ي غذا شمع روشن كند، دائماً براي او گل و شيريني بخرد، براي اينكه نشان دهد به ياد اوست با وي تماس تلفني برقرار كند، به چشمان همسرش خيره شود و…؛ باعث ميشود كه يك مرد، رمانتيك شود و در مقابل خانم نيز براي قدرداني، گرايشها رمانتيك خودش را در طبقه ي اخلاص قرار ميدهد.

هنرمند باشيد

يك مرد براي اظهار عشق و علاقه اغلب از خلاقيت خود  بايد استفاده كند. براي مثال: براي همسرش شعر بسرايد، نقاشي ميكشد و خلاصه كارهايي ميكند كه هيچ مردي تابه حال آن را انجام نداده است.

بامزه باشيد

برخي از مردان در خانه به گونه اي هستند كه هر وقت ستون خانه به حرف آمد، آنها نيز به حرف ميايند. به هيچ وجه اينطور نباشيد و همانطور كه در ابراز احساسات نبايد بخيل باشيد؛ در حرف زدن نيز نبايد بخيل بود. تعريف يك جوك، داستان عاشقانه و از اين قبيل كارها ميتواند جذابيت شما در نزد همسرتان را منجر شود.

تناسب اندام

مطالعات نشان مي دهد افرادي كه از جذابيت جسماني برخورداد هستند، به احتمال بيشتري به عنوان دوست يا معشوق انتخاب مي شوند زيرا دوست داشتني تر، اجتماعي تر، شادتر، احساسي تر و همچنين لايق تر به نظر مي رسند.

 

ظاهري آراسته داشته باش

تميز و مرتب باشيد. هماهنگي و پاكيزگي شما، ناخودآگاه شمارا جذب ميكند. برخي افراد بر اساس تصوري اشتباه، براي جذاب شدن به زحمت زيادي ميافتند و خود را به شكلهاي عجيب و غريبي درست ميكنند؛ غافل از اينكه آنها هيچ جذابيتي را براي خودشان به ارمغان نياورده و همهي اين كارها، كار بيهودهاي بوده است.

مهمترين مسئله در اين قسمت اين است كه مرتب و هماهنگ و درعين حال ساده باشيد. نامرتب بودن، حتي حرفهاي قشنگ و مثبت شمارا نيز خراب ميكند.

سكوت را ترجيح دهيد

غالب افراد به اشتباه براي اينكه جذابتر شوند، بيشتر شلوغ  ميكنند و با صحبت كردن زياد و بيجا، به بيراهه ميروند. سكوت يك تأثير ذهني و رواني بسيار قوي دارد. در سكوت، فرد در پيرامون خود خلأ ايجاد ميكند و هر خلأيي، جذابيت را سبب ميشود؛ بنابراين آنهايي كه بيشتر صحبت ميكنند و كمتر ميشنوند؛ از جذابيت خود ميكاهند .حال آنكه سكوت و گوش دادن بيشتر شمارا عاقل تر و قابل اطمينان تر جلوه ميدهد و اين زمينه ي مساعدي براي صميميت بيشتر و درنهايت جذابيت است.

نرم و ملايم صحبت كن

هنگامي كه نرم و ملايم صحبت مي كنيد، افراد را جذب مي كنيد و به راحتي مي توانيد بر روي آن ها تاثير بگذاريد، آدم هاي خشن و زودجوش، افراد مناسبي براي اطمينان كردن نيستند.

محترم باشيد

با احترامي چه به خود و چه به ديگران، باعث كاهش جذابيت شما ميشود. شما هم بايد در ظاهر آراسته باشيد و هم در باطن وارسته. افراد مؤدب و متين و محترم، بدون ترديد جذابترند و اين جذابيت از درون آنها موج ميزند. زياد شوخي نكنيد ولي بسيار لبخند بزنيد. شوخي فراوان از انرژي ذهني و جذابيت شما مرزهاي لازم بين افراد را از بين ميبرد. متبسم ، مي كاهد چراكه شوخي فراوان به تدريج باشيد كه تبسم به چهره ي شما جذابيت عميقي ميبخشد. در تبسم؛ سنگيني، متانت و همچنين جذابيت است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۵۵:۰۹ توسط:شيوا راد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :