طراحي سايت و سئو سايت طراحي سايت و سئو سايت .

طراحي سايت و سئو سايت

نگهداري از پوست

نگراني از اين بابت كه پوست شما پيرتر از سن واقعي به نظر رسد مي تواند تبديل به يك نوع اظطراب و استرس پايدار شود. در ادامه به ۲۳ روش پيشگيري و درمان اشاره مي كنيم.

اغلب روش هاي پيشگيري مربوط به عادت و سبك زندگي است و بعضي از روش هاي درماني نيز با مراجعه به متخصص پوست و زيبايي انجام شدني است.

روش هاي پيشگيري

  1. از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد اجتناب كنيد زيرا اولين و مهم ترين عامل بروز چين و چروك صورت است اين عامل حتي موثر تر از فاكتور وراثت در اين زمينه عمل مي كند.
  2. از كرم ضد آفتاب استفاده كنيد اگر از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد گريزي نيست از كرم آفتاب مناسب استفاده كنيد تا از بروز سرطان پوست جلوگيري شود و مانع از بروز چين و چروك شود.
  3. سيگار نكشيد، سيگار باعث شكسته شدن كلاژن پوست و از دست رفتن خاصيت ارتجاعي آن مي گردد.
  4. به اندازه كافي بخوابيد در غير اينصورت بدن توليد هورموني به نام كورتيزول مي كند كه نتيجه اي جز شكستن و آسيب به سلولهاي پوستي نمي شود استراجت كافي منجر به توليد هورمون رشد مي شود كه پوست را محكم نگه داشته و خاصيت الاستيك آن را حفظ مي كند.
  5. به پست بخوابيد وضعيت بدن در حالت خواب نيز مهم است مثلا خوابيدن به پهلو باعث ايجاد چين و چروك در گونه ها مي شود.
  6. چشمان خود را هم نكشيد اغلب به دليل ضعف بينايي چنين واكنش خودكاري توسط صورت (ماهيچه هاي اطراف چشم) انجام مي شود بنابراين بهتر است در صورت ضعف بينايي حتما از عينك استفاده كنيد.
  7. ماهي بخوريد، اين غذاي دريايي سرشار از پروتئينن و اسيد چرب امگا ۴ مي باشد كه براي سلامت و شادابي پوست لازم است.
  8. سويا بخوريد تركيبات موجود در سويا به ترميم آسيب هاي پوست كمك مي كند.
  9. مصرف كاكائو حاوي ۲ نوع فلاونول مي باشد كه مانع از آسيب هاي نور خورشيد به پوست مي شود و جريان خون به پوست را ارتقاء مي بخشد و باعث مي شود كه پوست نرم تر شود.
  10. خوردن ميوه ها و سبزيجات متنوع، آنتي اكسيدان موجود در اين مواد گياهي مانع از آسيب سلولهاي پوست در نتيجه وجود راديكال هاي آزاد مي شود.
  11. از مواد مرطوب كننده استفاده كنيد
  12. در شست و شوي صورت زياده روي نكنيد
  13. آلفا هيدروكسي اسيد: نوعي لايه بردار طبيعي كه سلولهاي مرده را مي زدايد و چين و چروك هاي سطحي را برطرف مي كند ( به خصوص چروك هاي اطراف چشم) شواهد نشان مي دهد كه اين تركيبات باعث تحريك توليد كلاژن مي شود.
  14. رتينوئيدها: تنها تركيبي كه سازمان غذا و دارو براي از بين بردن چين و چروك هاي صورت تصويب كرده است اين ماده در واقع فرم طبيعي ويتامين آ مي باشد و در از بين بردن چروك هاي سطحي موثر است.
  15. ويتامين C موضعي اين تركيب باعث توليد كلاژن مي شود و مانع از بروز آسيب هاي ناشي از اشعه هاي خورشيدي مي شود التهاب پوستي را بهبود مي بخشد و مشكلات رنگدانه اي را برطرف مي كند بيشتر محققان شكل اسيد آسكوربيك را براي رهايي از چين و چروك پيشنهاد مي كنند.
  16. آيدبنون اين تركيب شيميايي به گونه اي قوي مشابه آنتي اكسيدان هاي طبيعي است كه استفاده موضعي از اين تركيب براي فقط ۶ هفته منجر به كاهش خشكلي پوست به ميزان ۲۶%، افزايش آب رساني به پوست به ميزان ۳۷%، كاهش چين و چروك به ميزان ۲۹% و بهبود آسيب هاي ناشي از نور خورشيد به مقدار ۳۳% است.
  17. فاكتور هاي رشد بخشي از پاسخ هاي ترميم كننده زخم ها در بدن اگر به صورت موضعي مصرف شود مي تواند در اين زمينه موثر باشد.
  18. پنتاپيتيدها اين تركيب نيز باعث توليد كلاژن مي شود خطوط چين و چروك را از بين مي برد.
  19. بوتاكس: تزريق ماده سمي بوتولونيم كه منجر به رلكس شدن ماهيچه هاي زير چين و چروك مي شود و در نتيجه چروك ها نيز بر طرف مي شود.
  20. چگالي كردن چين و چروك: پزشكان در اين رابطه سعي ميكنند چين و چروك  را با مواد متنوعي مثل كلاژن، اسيد هيالورونيك و ساير تركيبات سنتيك پر كنند.
  21. لايه گذاري با ليزر: در اين روش به كمك منبع نوري سطح خارجي پوست برداشته مي شود و زخم بسيار خفيفي باقي مي گذارد ولي به تدريج پوست جديد بدون چين و چروك و با كيفيت رشد مي كند.
  22. لايه برداري شيميايي: در اين روش نيز به كمك تركيبات شيميايي لايه خارجي پوست برداشته مي شود و ايجاد آسيب مي كند كه پاسخ بدن در مقابل آن توليد كلاژن است.
  23. پوست خراشي در اين روش نيز به نوعي لايه برداري از پوست صورت انجام مي شود.

ماساژ صورت

ماساژ صورت و بدن در فرهنگ ها و جوامع از قديم الايام شايع بوده است در برخي تمدن هاي كهن از جمله چين، يونان، ايران، ژاپن و هندوستان اين عمل قدمت زيادي دارد.

امروزه در تمام دنيا افراد زيادي جهت كاهش روند پيري پوست و شادابي آن، كاهش استرس و كاهش انقباضات عضلاني از فوايد ماساژ بهره مند مي شوند پوست صورت شما اولين قسمت بدن شماست كه جلب توجه مي كند به همين دليل ماساژ صورت از جايگاه ويژه اي برخوردار است براي آگاهي شما خانم هاي محترم كه علاقه مند به پوست صورت خود هستيد برخي فوايد ماساژ پوست صورت را براي شما ذكر مي نماييم.

فوايد ماساژ صورت

  • بهبود شكل و حالت عضلات و پوست صورت به گونه اي پوست شما نرم تر و باقوام تر مي شود.
  • ريلكس شدن عضلات صورت و چشم ها
  • تكسين سردردها و دردهاي ناحيه اي صورت
  • كاهش چين و چروك ريز و كم عمق پوست صورت
  • تحريك جريان خون
  • كاهش استرس و تنش
  • ريلكس شدن كلي بدن از نظر فيزيكي و رواني
  • تحريك نقاط خاص بر روي صورت
  • رهايي از فشار چشم ها

لازم به ذكر است كه انواع ماساژ هاي پوستي با تقويت عضلات صورت مي توانند در رفع چين و چروك پوست موثر باشند ماساژ درماني با بهبود جريان خون و لنف صورت مي گيرد كه نتيجه مستقيم آن بهبود قوام پوست و توان عضلاني صورت، آرام شدن عضلات صورت و اطرف چشم هاست و همينطور از بين رفتن سردر و كاهش استرس و نگراني از اهدافي است كه در ماساژ صورت به آن توجه مي شود.

يكي ديگر از فوايدي كه ماساژ صورت دارد از بين بردن پف و ورم صورت و در نتيجه بهبود رنگ چهره مي شود منشا اين ورم ها اكثرا استرس و كم خوابي است.

حال اگر خودتان بخواهيد ماساژ صورت را انجام دهيد به اين ترتيب عمل كنيد كه:

 

هرشب هنگام خواب با استفاده از كمي روغن زيتون و يا روغن ارده كه به نوك انگشتان مي ماليد به حالت خوابيده و چشمان بسته خيلي آرام در جهت مخالف ابتدا از گردن به بالا و سپس از زير گونه ها به سمت چشمها و در نهايت اطراف چشم و ابرو را به حالت دوراني و برعكس ماساژ دهيد و با نوك انگشتان زير چشمها و پيشاني و اطراف سر را به آرامي ضربه بزنيد.

با اين كار شما نه تنها شما چروك شدن پوستتان را به تاخير مي اندازه ايد بلكه آرامشي خاصي را به عضلات صورت وارد خواهيد كرد و علاوه بر آن با استفاده از اين دو روغن مفيد پوستتان را نيز تقويت خواهيد كرد.

لازم به ذكر است كه روغن ارده خاصيت ضدلك و روغنن زيتون ضدچروك دارند.

 

راه هايي ساده براي هميشه زيبا به نظر رسيدن:

از آنجايي كه چهره ي آرايش شده، هرچند كم با چهره ي بدون آرايش بسيار تفاوت دارد و خيلي از خانمها دوست ندارند با چهره اي بدون آرايش ديده شوند، راه هايي براي هميشه مرتب بودن با صرف كمترين زمان وجود دارد تا شما چه در منزل براي انتقال روحيه اي شاد به افراد خانواده و نيز خودتان و چه بيرون از خانه در حدي ساده و متعادل به راحتي به چهره تان رنگ تازه اي بدهيد.

  1. هر صبح پس از بيدارشدن از خواب و شستشوي صورت با آب سرد و خنك، بگذاريد آب بر روي پوست صورتتان به حالت طبيعي خشك شود كه اين مي تواند در فاصله اي كه پس از شستشوي صورت، شما مشغول آماده كردن صبحانه مي شويد، انجام گيرد زيرا زمان زيادي نخواهيد برد و همين امر در ابتداي روز پوست صورت شما را از افتادگي و شل شدن حفظ كرده و شادابي و سرحالي خاصي به شما منتقل مي كند.
  2. تنها كرمي كه بهتر است در منزل و يا حتي خريد، بيرون از منزل استفاده كنيد و زمان ماندن آن بر روي پوست ضرري به پوستتان نمي رساند، انواع كرمهاي ضد آفتاب است كه اگر دوست داشته باشيد مثل يك كرم پودر در صورت داشتن جوش و لكه بر روي پوستتان، آنها را بپوشاند از نوع رنگي و كرم پودر دار بودن آن بر روي پوست بماليد و باشستشوي بعدي صورت دوباره از آن بر روي پوست بزنيد.
  3. براي انواع چشمها چه چشم ريز چه درشت و با حالتهاي مختلف و رنگهاي متفاوت، استفاده از يك خط چشم مدادي سياه و تنها يكبار كشيدن در داخل چشم، فرم و حالت چشم را نمايان ساخته و آن را از بي حالي در خواهد آورد كه البته توجه داشته باشيد فقط يك بار بكشيد تا زير چشمان تا زير چشمان شما سياه نشود و تنها حالت ملام و طبيعي به چشم داده باشيد.
  4. توجه داشتن به هماهنگي رنگ رژ لب با لباس منزل و يا با شال و روسري كه براي بيرون رفتن از منزل مي پوشيد مهمترين قسمت آرايش در مرتب بودن و تغير شما در مدت زمان كوتاست به طوري كه تنها يك لايه رژ بدون خط لب و گاهي خط لب بدون رژ هم رنگ لباس منزل يا شال و روسري، بر روي لبها بزنيد و براي شيك تر بودن از رنگهاي ملايم و يا برق لب در انواع رنگها استفاده كنيد تا بيرون از منزل نيز راحت تر باشيد.
  5. موارد بالا براي داشتن چهره اي متفاوت از قبل كافي است ولي اگر فرصت داشته و دوست داريد از رژ گونه اي ملايم همرنگ رژ لبتان نيز بزنيد.
  6. پرداختن روزانه در همين حد به چهره و پوست علاوه بر انتقال شادابي به شما و اطرافيانتان در منزل مي تواند در رسيدگي به پوست و مراقبت آن از نور خورشيد و لامپهاي مهتابي كه همان تاثير نور خورشيد را بر روي پوست دارند به شما كمك كند.
  7. در منزل براي انرژي بيشتر از رژ لبهايي با رنگ هاي شاد و روشن استفاده كنيد.
  8. اگر مژه هاي خيلي صاف و بلندي داريد با يك بار استفاده از فر مژه به آنها حالت دهيد.

نكات مفيد:

  • در طول روز و هنگام مصرف انواع ميوه ها به جز گوجه فرنگي و كيوي كه ممكن است براي شما حساسيت زا باشند از پوست آنها براي ماساژ بر روي صورت و پست دستها استفاده كنيد.
  • در هنگام درست كردن غذا و خورد كردن پياز در صورتي كه از چشمانتان اشك آمد، پوست صورت را با اشكهايتان به آرامي و به حالت دوراني ماساژ داده و سپس با آب خنك بشوييد و دوباره ضد آفتابتان را تجديد كنيد.
  • در هنگام استفاده از انواع مركبات از ترشحات پوست آنها براي ماساژ دست و صورت استفاده كنيد.
  • در كنار مراقبت روزانه از كرمهاي ويتامينه شب و يا روغن هاي زيتون و نارگيل و بادام نيز استفاده كرده تا هميشه پوستي شاد و سالم داشته باشيد.

 

چند ماسك لايه بردار و تميز كننده طبيعي براي پوست:

بعضي وقتها احساس مي كنيم پوستمان تيره و كدر شده، آن هم نه با نور خورشيد و يا خستگي بلكه به حالت جرمي كه بر روي پوست سنگيني مي كند زماني كه چنين احساسي نسيت به پوست خود پيدا مي كنيم بهتر است از ماسك هايي كه حالت چسبندگي بيشتري داشته و اين جرم ها را جذب خود كرده و لايه اي از روي پوست بر مي دارد استفاده كنيم و شفافيت و روشني پوستمان را دوباره برگردانده و به آن شادابي ببخشيم چند ماسك روشن كننده مخصوص اين نوع پوستها وجود دارد كه ساده و راحت در منزل تهيه مي شود و بسيار در شفاف كردن پوست موثر است.

قبل از آنكه به ماسك ها بپردازيم توصيه مي شود ماهي يكي دوبار در حمام بر روي پوست سفيداب پودر شده بماليد و كمي صبر كرده و سپس با ماساژ و از بين بردن لايه هاي كثيف روي پوست آنرا بشوييد اين عمل يكي دوبار در ماه هم در پاكسازي و لايه برداري پوست و هم در روشن شدن آن كمك مي كند.

محصولات پيشنهادي:

ماسك بلك

ماسك اول: سفيده ي تخم مرغ چون حالت چسبندگي شديدي دارد و علاوه بر شفاف كردن پوست، در ترميم جوشهاي صورت تنيز موثر است به تنهايي بسيار براي پوست مفيد است، پس يك سفيده ي تخم مرغ را خوب به هم مي زنيد تا كاملا سفيد شده و كف مانند شود سپس اين كف سفيد را بر روي پوست ماليده و بدون حركت، ربع ساعت در آرامش دراز بكشيد.

وقتي كاملا جذب و خشك شد پوست را ابتدا با آب ولرم و سپس حتما با آب سرد و خنك بشوييد اين ماسك را هفته اي دوبار در آرامش كامل بزنيد

ماسك دوم: يك قاشق مرباخوري عسل را با نصف قاشق چايخوري پودر بادام سفيد شده مخلوط كرده كه حتما براي راحتي كار عسل را در جاي گرمي مثل روي درب كتري آب جوش قرار داده تا راحت تر با پودر بادام مخلوط شود سپس اين مخلوط را كاملا آرام و با حركت دوراني روي پوست ماليده، پس از خشك شدن ابتدا با آب ولرم و سپس و با آب سرد و خنك بشوييد از اين ماسك هفته اي يك بار استفاده كنيد.

ماسك سوم: نشاسته نيز به دليل چسبندگي خاصيت تميز كردن پوست را دارد و تمام جرم هاي پوست را گرفته و در ترميم جوشها نيز بسيار موثر است براي درست كردن ماسك نشاسته هم مي تواندي از يك قاشق غذاخوري ماست كم چرب و يك قاشق چايخوري نشاسته استفاده كنيد و هم  مي توانيد به جاي ماست از يك قاشق شير استفاده كرده، پس از مخلوط كردن آن را به آرامي بر روي پوست زده و صبر كنيد تا كاملا جذب و خشك شود و همانند ماسك هاي قبلي ابتدا با آب ولرم و سپس با آب خنك و سرد بشوييد از اين ماسك نيز هفته اي يك الي دوبار استفاده كنيد.

ماسك چهارم: يك قاشق عسل را با يك قاشق چايخوري پودر شير مخلوط كرده و به همان ترتيب ماسكهاي قبلي بر روي پوستتان بزنيد و پس از جذب و خشك شدن با آب ولرم و  سپس با آب خنك شستشو نماييد

نكته ي قابل توجه اين كه از اين ماسك مي توانيد به عنوان شير پاك كن براي پاك كردن كرم و كرم پودر از روي صورت نيز استفاده كنيد

در تمامي اين ماسك ها حتما از صحبت كردن و خنديدن و حركت كردن خودداري كنيد زيرا هم بهتر است ماسك ها را رد آرامش كامل و با فكري آرام استفاده كنيد تا تاثير بيشتري بر روي پوست داشته باشد و هم از به وجود آمدن چين و چروك هاي صورت جلوگيري كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۱۲:۲۲:۲۶ توسط:شيوا راد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :