طراحي سايت و سئو سايت طراحي سايت و سئو سايت .

طراحي سايت و سئو سايت

براي صاف شدن پوست صورت چه بايد كرد

وقتى جلوى آينه مى رويد، معمولا كدام قسمت از صورتتان توجه شما را به خودش جلب مى كند؟ شــايد شما هم مانند ميليون ها آدمى باشيد كه به پوســت خود اهميت زيادى مى دهنــد و وقت و هزينه زيادى صرف آن مى كنند.

واقعيت اين اســت كه بســيارى از متخصصان زيبايى، داشــتن پوستى ســالم و بشــاش را عاملى براى زيبايى مى دانند، اما داســتان به همين جا ختم نمى شــود. بسيارى از پزشــكان هم معتقدند پوست بازتابى از درون آدمى اســت. بنابراين سلامت آن، سلامت ارگان هاى درونى بدن را نشان مى دهد.به همين دليل اين هفته ســراغ راز و رمز هاى داشــتن پوستى سالم و زيبا رفتيم.

شناسايى نوع پوست

پوســت چرب: اگر بعد از هر بار شستشــوى صورت در مدت كوتاهى نواحى پيشــانى، اطراف و روى بينى و قســمت چانه تان چرب مى شود و بتدريج تمام قسمت هاى صورتتان حالت براق مى گيرد بايد بدانيد پوستتان از نوع چرب است. حتما تا به الان خودتان هم احساس كرده ايد كه مستعد بروز آكنه و انواع لكه هاى پوستى هستيد. اما نگران نباشيد پوست شــما علاوه بر ويژگى هاى منفى، نكات مثبتى هــم دارد. پوســت هاى چرب اين خاصيــت را دارند كــه در مقابل بروز چروك ها مقاوم هستند و ديرتر پير مى شوند.

پوســت خشك: اگر آنقدر به كرم مرطوب كننده وابسته هستيد كه بدون آن زندگى برايتان غيرممكن به نظر مى رسد، پوست شما جزو انواع خشك محســوب مى شود. كافى است در چرب نگه داشتن پوستتان كمى كوتاهى كنيد تا دچار خارش و قرمزى پوست شويد.

البته اين اوضاع با تغيير فصل و بويژه در فصل پاييز و زمســتان تشديد مى شــود كه با چرب كردن مداوم با كرم هاى مرطوب كننده مشكل براحتى حل مى شود.

پوست مخلوط: اين پوست نسبت به پوست چرب در مدت زمان بيشتر و مقدار كمترى چربى ترشح مى كند.

پوســت طبيعى: شما نه از چربى بيش از اندازه پوستتان به ستوه مى آييد و نه با ســرد شدن هوا در آن احساس كشيدگى مى كنيد. پوستتان سالم و با منافذ كوچك است. براحتى دچار آكنه نمى شود و به طور كلى با مشكلات كمترى رو به رو ست.

چگونه پوستى سالم داشته باشيم؟

گاهى خودتــان را زيبا مى بينيد و گاهى كه جلــوى آينه مى رويد، فكر مى كنيــد چهره تان گرفته اســت، البته اين تغييــرات از نظر ديگران چندان محســوس نيســت، اما به هر حال پوســت مهم ترين عاملى است كه اين احساس را به شما منتقل مى كند.

برخى عوامل بيشتر در به وجود آوردن اين حالت دخيل هستند:

  • تغذيه: كافى اســت روزتان را با يك ليوان شــير آغــاز كنيد تا متوجه شــويد لبنيات تا چه حد مى تواند در شادابى چهره شما نقش داشته باشد. اگر در طول روز از ســبزيجات و ميوه هاى تازه استفاده كنيد، در نهايت به ســلامت خود كمك كرده ايد. از ديگر نكات تغذيه اى مى توان به نوشيدن آب فراوان اشاره كرد. اين كار بويژه در فصل تابستان اهميت زيادى دارد.
  • خواب: مشاهده تأثير خواب بيشتر از همه هنگام بى خوابى نمود پيدا مى كند. اين كه دوســتان يا همكارانتان بعــد از كار زياد و خواب ناكافى از شما در مورد چهره گرفته تان پرس وجو مى كنند، به دليل توانايى غيبگويى آنها نيست. به اين دليل است كه خواب ناكافى تأثير مشهود و عميقى روى چهره شما دارد.
  • ورزش: از آنجا كه ورزش مانند يك داروى همه كاره براى هر بيمارى مفيد است، سلامت پوســت هم از اين قاعده مستثنا نيست. ورزش منافذ پوست را باز مى كند و باعث تنفس آن مى شود.
  • آرامش: مى توانيد با اســترس ها و اضطراب هايتان به جنگ با پوست و ســلامت آن برويد يا اين كه راه دوم را انتخاب كنيد و با آرامش خاطر به داشتن پوستى شاداب كمك كنيد.
  • شستشــوى مرتب: براى داشتن پوستى ســالم با توجه به نوع پوست، آن را به دفعات مناســب بشوييد. بعد از شستشو بايد با استفاده از كرم هاى مخصوص پوستتان را تغذيه كنيد.

۳ نوع ماسك طبيعى صورت

بسيارى از افراد به استفاده ازكرم هاى بازارى تمايلى ندارند و معتقدند مى توانند هم تأثير همان كرم ها را با مواد طبيعى در خانه ايجاد كنند. اگر شما هم جزو همان دسته از افراد هستيد ماسك هاى زيبايى زير مى تواند راهنماى خوبى براى شما باشند.

براى پوســت هاى چرب و آكنه دار: نصف پرتقال را همراه با پوســت آن و كمى ليموترش مخلوط كنيد و روى پوســتتان بماليد. ممكن اســت در لحظات ابتدايى پوستتان قرمز شود يا بسوزد، اما تا زمان خشك شدن اين مواد صبر كنيد. سپس با آب ولرم شستشو دهيد.

ايجاد طراوت و تقويت پوســت: كمى شــير را با بادام رنده شــده مخلوط كنيد و روزى يك بار روى پوستتان قرار دهيد. اين ماسك ضمن شادابى بخشيدن به پوست و رفع لكه ها به ايجاد روشنى و شفافيت در آن نيز كمك مى كند.

از بين بردن جاى زخم: آناناس جزو آن دســته از ميوه هايى اســت كه براى از بين بردن جاى زخم بســيار كمك كننده خواهد بود. مقدارى آناناس له شده را با روغن زيتون تركيب كنيد و روى پوستتان بگذاريد تا جاى زخم ها از بين برود.

عسل نيز در اين زمينه تأثيرات مثبتى دارد. مى توانيد آن را با شير تركيب كنيد يا اين كه مستقيم روى پوستتان بگذاريد.

محصولات پيشنهادي:

بلك ماسك

 

چه كرم هايى بخريم؟

حتــى با يــك نــگاه بــه بــازار كرم هاى دســت و صــورت خواهيد ديــد انواع متنوعى از آنهــا در اختيار مصرف كنندگان قرار گرفته اســت. ساخت اين مواد به حدى تخصصى شــده اســت كه تقريبا براى مصارف مختلــف انواع متعدد و متفاوتــى از اين كرم ها طراحى شــده و شــما بايد با توجه به نوع پوست و نياز آن يكى از اين كرم ها را تهيه كنيد.موارد زير از جمله اصلى ترين دسته هاى تقسم بندى كرم ها هستند.

كرم هــاى مرطوب كننده: برخى از ايــن كرم ها چربى بيشــترى دارنــد و براى پوســت هاي خشــك و ملتهب مناسب ترند. انواع ديگر كرم هاى مرطوب كننده بيشتر وظيفه آبرسانى به پوســت را ايفا مى كنند. اگر بعد از استحمام يا شستشــوى دســت و صورتتان، از اين كرم استفاده كنيد، باعث مى شود رطوبت دست و صورت در آن باقى بماند.

كرم هاى ضد آفتاب: نور خورشيد با تمام فوايدى كه دارد، اشــعه هاى خطرناكى را نيز همراه خود به پوست انسان منتقل مى كند. اين اشعه ها بويژه در فصل تابستان و در ســاعات اوج گرما خطرناك تر هســتند. به همين دليل متخصصان استفاده از كرم هاى ضدآفتاب را توصيه مى كنند. براساس ميزان تأثيرگذار بودن اين كرم ها شماره spf آنها مشخص مى شود. براى آب و هواى اقليم ايران حداقل اين عدد بايد ۱۵ باشــد كه روى جعبه كرم درج شده است. كرم هاى ضدآفتاب بايد قبل از تماس با نور خورشيد استفاده و هر ۳ ساعت نيز تجديد شوند.

كرم شب: اين كرم ها معمولا براى كسانى كه پوست خشكى دارند، توصيه مى شود. ويژگى خاصى كه باعث مى شود اين كرم ها با چنين نامي خوانده شوند، اين است كه از چربى بيشــترى برخوردارنــد و هنگام خواب كه امكان تجديد مرتب آنها وجود ندارد، براى مدت زمان بيشترى روى پوست باقى مى مانند. قبل از استعمال اين كرم ها بايد پوستتان را با آب ولرم شستشو دهيد.

كــرم روز: ايــن كرم ها در برخورد با نور خورشــيد دچار تغيير كاركرد نخواهند شــد. حالت ســبكى دارند و از ميزان چربى كمترى برخوردارند. اين كرم همچنين زودتر از ساير كرم ها جذب پوست مى شوند.

كرم دور چشم: پوست دور چشم به دليل حساسيت بالايى كه دارد، بســيار ســريع تر از ساير قسمت ها بدن شروع به چروك شــدن مى كند. كرم هاى دور چشم هم دقيقــا تلاش مى كننــد از بروز اين اتفــاق تا حد ممكن جلوگيرى كنند يا آن را به تعويق بيندازند.

ايــن كرم ها بر حســب اين كه شــما در چه ســن و سالى هســتيد، شــدت و ضعف دارند. معمولا پوست اطرف چشــم را چرب مى كنند و در مجاورت با چشم حساسيت ايجاد نمى كنند.

يكى از انواع كرم هاى دور چشم، كرم هايى است كه براى تيرگى اطراف آن مورد استفاده قرار مى گيرد.

كرم هــاى لايه بــردار: اين كرم ها قســمت بيرونى و مرده پوست را جدا مى كنند و به پوست ظاهرى شاداب مى بخشــند. اين كرم ها براى از بين بردن جاى جوش يا زخم هاى سطحى نيز مناسب هستند.

از آنجــا كــه ايــن كرم ها از حساســيت بيشــترى برخوردارند حتما به دستورالعمل روى كرم توجه كنيد. ضمن آن كه بعد اســتفاده تا حد ممكن در معرض نور مستقيم خورشيد قرار نگيريد

كرم هاى ضدچروك: اين كرم ها هم تا حدى شــبيه كرم هاى دور چشــم هســتند و بايد متناســب با ســن خريدارى شوند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۲۷:۰۳ توسط:شيوا راد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :